Els comerciants
valoren molt positivament les activitats per dinamitzar el comerç impulsades
des de la Federació Comercial i de Serveis de Tortosa
Aquestes festes la
Federació Comercial i de Serveis de Tortosa, Tortosa +, juntament amb
l’Ajuntament de Tortosa, han impulsat una campanya que tenia com a principal
objectiu dinamitzar el comerç de la ciutat durant aquestes festes, especialment
Nadal i Reis, i afavorir les compres dels clients.
L’activitat estrella
d’aquestes festes ha estat la pista de gel de 200m2 que s’ha instal·lat a la
Plaça de l’Ajuntament del 5 de desembre al 7 de gener, un dia més del previst
inicialment.
Aquesta iniciativa ha
estat promoguda per més de 800 empreses de l’àmbit comercial i de la
restauració i ha comptat amb el suport de l’Ajuntament de Tortosa, la Diputació
de Tarragona, la Generalitat i la Cambra de Comerç, entre d’altres associacions
i entitats.
La pista tenia un aforament
d’unes 40 persones i el preu de l’entrada era de 6€, incloent el lloguer dels
patins. També hi havia un pack de 10 sessions o el descompte amb el Nadal Jove.
Es podia patinar
durant mitja hora i els establiments de la ciutat oferien vals de descompte de
2€ per als seus clients.
La pista, al igual
que les altres activitats impulsades des de la Federació, ha estat valorada de
manera molt positiva per part dels comerciants i també de la ciutadania.
El passat dimecres
dia 7, va tancar les seves portes amb una participació superior a l’esperada,
un total de 7.000 persones, que al llarg d’aquestes festes van anar a patinar i
van gaudir dels descomptes.
La dinamitzadora de
la Federació Comercial i de Serveis de Tortosa i de l’Agrupació Centre Comerç,
Montse Llorca, ha explicat que “gent de fora i de les comarques del voltant,
principalment del Montsià i de la Terra Alta, han vingut a la pista de gel
durant les festes”.
Llorca ha valorat
positivament la iniciativa, ja que ha tingut “molt d’èxit i ha superat els seus
objectius” i que “des de la Federació tenim la intenció de repetir
l’experiència de cara a l’any vinent”.
Ha explicat també que
hi ha hagut moltes famílies que van repetir fins 4 o 5 vegades, al igual que es
van trobar amb unes 8 o 10 persones de Tortosa, que ja tenien domini del
patinatge, i que duien els seus patins per poder practicar amb tranquil·litat a
les hores més baixes d’afluència.
A més, també ha
explicat que la Federació i l’Ajuntament van arribar a un acord per tal que
tots aquells que visitessin la pista de gel, comptessin amb un 25% de descompte
al Saló Infantil i Juvenil del Nadal Jove; i els visitants del Nadal Jove,
tenien un descompte d’1€ a la pista de gel. No obstant però, un cop el Nadal
Jove va tancar les seves portes, uns quants inflables es van situar a la Plaça
de l’Ajuntament, per tal d’acabar d’arrodonir la campanya de Reis.
Aquesta oferta va
comptabilitzar un total de 2.000 tiquets venuts.
Uns dies abans que la
pista finalitzés la seva activitat, vam poder parlar amb uns quants ciutadans.
La Joana, de Tortosa,
ens va explicar que era el segon dia que visitaven la pista de gel, i que
aquest cop, ho feien acompanyats dels seus familiars de Mallorca. Va mostrar-se
“molt contenta i satisfeta” amb la iniciativa de la Federació i amb l’oferta de
vals de descompte. També va dir que “és una experiència que ha estat un encert
per a la ciutat i que s’hauria de repetir de cara a l’any vinent”.
També vam poder
parlar amb uns senyors vinguts de Roquetes i que encara no l’havien visitada.
Tots dos van dir que “és una molt bona oportunitat per aquestes terres” i que
“creiem que ha quedat una mica petita i l’haurien d’ampliar de cara a l’any
vinent”.
Una altra de les
activitats que s’ha pogut gaudir durant a questes festes ha estat el Tren Urbà,
un equipament que ha recorregut els carrers de les principals zones comercials
per facilitar-ne l’accés als seus visitants. Aquest, també ha enllaçat els
aparcaments en superfície gratuïts amb el centre i s’ha anat aturant a les
principals parades de bus.
El Tren Urbà, de
l’empresa “Avenida” de Calanda, ha estat un projecte impulsada per l’Associació
de Comerciants del barri del Temple i ha comptat amb el suport de la Federació
Comercial i de Serveis,Tortosa +, i de l’Ajuntament de Tortosa.
A més, també s’han
realitzat altres activitats com les paradetes d’alguns dels comerciants,
exposades a la plaça Barcelona, o l’actuació itinerant del pallasso Muniatto i
els alumnes del Conservatori de Música de Tortosa pels diferents comerços del
centre.
També s’ha pogut
veure el Pare Noel repartint caramels als nens pels carrers de la ciutat, a la
Rua del barri de Ferreries, l’entrega de cartes del Pare Noel a la Fira de
Tardor o les fotografies amb el Pare Noel a la Fira de Nadal del Nucli Antic.
Els artesans de les
Terres de l’Ebre, també van organitzar la mensual Trobada d’Artistes,
coincidint amb un dels dies claus de les compres als comerços, a la Plaça de
l’Ajuntament.
D’altra banda, també
hem parlat amb alguns comerciants de la ciutat perquè ens facin una valoració
d’aquesta campanya de Nadal i Reis, en relació a les vendes efectuades i
valorant les accions impulsades des del comerç.
L’Alba Franch, de
l’establiment de La Xertolina, ens va respondre a les següents qüestions:
Entrevistador: Com valora la campanya de Nadal i Reis
respecte a l’any anterior?
-Alba Franch: Ha estat una campanya molt forta i des dels
comerços s’ha agraït molt.
-E: Més
vendes però d’inferior valor?
-A: Sí, hi hagut més vendes, però eren minoritàries, la gent comprava
principalment productes típics com torrons tradicionals o tortells de Reis, o
simplement, venien a fer un cafè.
-E: S’ha notat la petita recuperació econòmica?
-A: S’ha notat un lleuger augment de les vendes.
-E: Els compradors han estat majoritàriament de Tortosa o també n’hi ha
hagut de fora?
-A: Sí, hem tingut bastants clients de fora, especialment dels pobles del
voltant i de les comarques del Montsià i Terra Alta.
-E: Com valora les iniciatives de dinamització comercial impulsades per la
Federació Comercial i de Serveis Tortosa + de la Pista de gel o el Tren Urbà?
-A: Ha estat una iniciativa molt bona i positiva que ha ajudat a potenciar
el comerç de la ciutat i on la gent hi reacciona.
-E: Creu que aquestes iniciatives s’haurien de repetir de cara a l’any vinent?
-A: Seria bo que es torni a fer l’any vinent i també s’hauria de fer alguna
cosa per a l’època d’estiu.
-E: Què en pensen de la polèmica generada al voltant del diumenge 28, que
s’haurien hagut d’obrir els comerços, però la Federació va considerar que aquest
festiu s’havia de tancar?
-A: Els comerciants i la Federació s’haurien de posar d’acord perquè va
perjudicar les vendes i va ser un dia fluix.
-E: Aquest establiment estava adherit a l’oferiment de tiquets de descompte
amb la Pista de Gel. Quin és el balanç d’aquesta oferta?
-A: És molt positiu perquè hem venut 2 talonaris i mig, al voltant d’uns 70
tiquets, que oferíem als clients que superaven les vendes de 10€.
En relació a les
qüestions anteriors, també ens van respondre Carmen Jardí i Cristina Palànquez,
de la botiga C&C.
També van coincidir
en què les propostes de dinamització comercial han estat molt positives i
caldria repetir-les de cara a l’any vinent.
Consideren que han
tingut vendes de quantitats més elevades que l’any passat, tot i que no s’ha
notat gens la recuperació econòmica. Van destacar la presència de clients
estrangers, així com també de les comarques properes com la Terra Alta i el
Montsià.
Cristina Palànquez,
per la seva banda, s’ha mostrat crítica amb els aparcaments al centre de la
ciutat, ja que molts clients es van queixar de la zona blava. També ha volgut
proposar que de cara a l’any vinent es podria incorporar un servei de bus
gratuït, al igual que en la Fira de Mostres, que enllacés el centre amb el
Nucli Antic.
Un altre del comerços
que hem entrevistat ha estat La Creu. La seva responsable, Olga Besolí, ha
destacat que les vendes han anat millor que l’any passat però han estat d’un
valor inferior. En referència a la polèmica de l’obertura del diumenge 28 s’hi
ha referit tot dient que perjudicà en les vendes. No obstant però, ha valorat de
manera molt positiva les diferents activitats de dinamització comercial, com és
el cas de la Trobada Mensual d’Artistes de les Terres de l’Ebre, que aprofitant
les festes, aquest mes es va situar a la Plaça de l’Ajuntament.
Les dependentes d’altres
establiments com Minipreus (Cristina Lozano) o la merceria Isa Fanlo (Laia
López), també han considerat rellevant l’èxit de la Pista de Gel, ja que “ha
estat una bona experiència que s’hauria de repetir” i que “amb els descomptes,
els nens també han pogut gaudir de la pista”.
La dinamitzadora de
la Federació Comercial i de Serveis de Tortosa i de l’Agrupació Centre Comerç,
Montse Llorca, ha parlat de “l’augment de consumidors i la satisfacció dels
botiguers durant aquesta campanya nadalenca”. També s’ha referit als clients
vinguts dels pobles del voltant i de les comarques del Baix Ebre, Montsià i
Terra Alta.
Tot i que encara no
ha volgut donar les xifres, ha destacat que “s’ha notat una mica la recuperació
econòmica perquè hem tingut uns festius molt bons on es podia veure molta gent
pels carrers”.
Segons Llorca,
“diumenge 28 es va poder obrir però no s’hi van sumar tots els comerços, no
creiem que hagi perjudicat en les vendes perquè els compradors ja ho sabien i
van poder venir un altre dia”. Ha afegit també que “els festius generalment van
ser molt bons i a Tortosa es va obrir el 6, 8 i 21 de desembre i el 4, 5 i 6 de
gener”.
Tortosa, Terres de
l’Ebre, 7 de gener de 2015
Redactat per: Irene
López
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada