Joaquim Ricart, Defensor de la Ciutadania |
Joaquim Ricart, Defensor de la Ciutadania de Tortosa va
fer un balanç dels anys 2011 i 2012 al capdavant d’aquest servei
El Sr. Ricart va
explicar que durant aquests anys s’han resolt positivament un 57% de les
queixes. En el decurs d’aquests anys es van presentar 43 queixes, de les quals
se n’han resolt 22 favorablement i s’han atès un total de 42 consultes.
Un 50% de les queixes
es van desestimar i no van rebre resposta perquè eren dirigides a la Policia
Local i la majoria d’elles eren queixes per sancions i multes qüestionables que
s’havien imposat.
El Defensor de la
Ciutadania també va voler destacar la importància que té el valor dels Drets
Humans.
La resta de grups
municipals van coincidir en la seva satisfacció per l’existència d’aquesta
institució i el treball que ha fet el Sr. Ricart. Tots van aprovar
favorablement el seu informe.
També es va fer
referència al fet que fa falta més difusió entre la ciutadania d’aquest servei,
ja que hi ha molta gent que en desconeix la seva existència i no s’hi poden
adreçar.
El grup d’ERC també
va afegir que s’hauria de millorar el servei de la pàgina web per tal de que
els ciutadans puguin adreçar-s’hi des d’allí.
Finalment, el Sr.
Ferran Bel va explicar que aquesta institució va ser creada el 2002, però no va
ser fins al 2009 que es va nomenar Joaquim Ricart per a ocupar el càrrec per
primera vegada.
L’alcalde també ha
volgut agrair la feina que ha fet el Sr. Ricart durant aquests anys i ha
felicitat a tots els ciutadans que han confiat amb aquesta figura i s’hi han
adreçat.
Per la seva banda,
també va voler recordar que la tasca del Defensor de la Ciutadania és una feina
del tot voluntària i que no està retribuïda.
Redactat per: Irene
López.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada